Friday 12 April 2013

Kek Span Marble..gebu!!

Kelas last week saya buat kek span marble ni..tak sampai 1/2 jam,sume dah abis licin..ade yg puji sedap,gebu,texture halus..semua tnaya rahsia resipi kek span ni...
so saya share la resipinye yer..sudilah mencuba...

KitchenAid


Resipi Kek Span Marble..

Bahan2;
Bahan A:
150 gm tepung naik sendiri

150gm gula kastor
5 bj telur
1 sd bsr ovalette

Bahan B:
80ml minyak masak
80 ml air

Pewarna merah or color kesukaan
1 sd esen pisang

Cara :
Pukul Bahan A dulu sampai sebati.
Kemudian masukkn bahan B.pukul sampai naik kembang 3x.
Bahagikan adunan kpd 2 bahagian.
Satu bhgn putih dan satu bhgn merah or color kesukaan..
Alas loyang dgn kertas baking.
Tuang adunan selang seli merah dan putih.
Panaskn ovn 170 drjh celcius
Bakar 40 minit.

Selamat mencuba!!

p/s: saya mix adunan ni guna kitchenaid. Saya pernah guna mixer lain tp tak dapat gebu cam saya guna kitchenaid.jdd mohon maaf jika ada yg buat tak bape gebu.tq

No comments:

Post a Comment